Man Made Machine

Man Made Machine

S Bryanom Blackom z kapely Motor nielen o EP "Man Made Machine", na ktorej sa podieľal aj Martin Gore z Depeche Mode.

V tlačovej správe k albumu sa uvádza, že počiatočná myšlienka projektu sa zrodila počas turné s Depeche Mode v roku 2009. Mohol by si nám o tom povedať viac? Čo presne odštartovalo proces a aká bola celá časová súvislosť? Martin Gore ako DJ pravidelne zaraďoval do svojich setov naše nahrávky a v určitom momente nás Mute Records požiadali o remix DM singla "Precious". V čase nahrávania albumu "Sounds Of The Universe" som sa s kapelou zastavil v New Yorku a krátko na to sa objavil nápad, že by Motor predskakovali Depeche Mode na ich nadchádzajúcom štadiónovom turné. Prirodzene, že sme po tom siahli. Na druhom vystúpení turné, v Aténach, David Gahan ochorel a Depeche Mode pozastavili turné. Nik netušil, kedy bude môcť opäť vystúpiť na pódiu, takže sme odleteli do Berlína, kde sme sa ubytovali v hoteli čakajúc na správy z tábora DM. Rozhodli sme sa pracovať na nových skladbách. Miestnosť pre nahrávanie vokálov sme si zriadili na záchode a zo zbytku izby sme veľmi rýchlo vybudovali nahrávacie štúdio. Keďže šlo o experiment, začali sme produkovať viac melodické techno-rockové kúsky - možno to bola akási reakcia na novú skúsenosť, kedy sme videli, ako počas jedinej noci dokáže 60 000 ľudí stratiť hlavu pre DM. Bolo to pre nás niečo úplne iné, hrať na štadiónoch plných ľudí, ktorí poznajú naše skladby, hlavne pokiaľ ide o protiklad k časom, kedy sme hrávali v prepotených malých kluboch, kde chcú ľudia iba tancovať do rytmu. Odvtedy sme však nahrali tri techno/rockové albumy a hrali na veľkých festivaloch a akciách. Ak nastal čas skúsiť niečo úplne iné, tak to bolo práve v tej hotelovej izbe. Medzi inými ste spolupracovali aj so spevákmi ako Martin Gore, Gary Numan, či Billi Ray Martin; prečo ste si ich vybrali a ako sa s nimi pracovalo? Už počas turné s Depeche Mode sme nahrali skladbu "Man Made Machine", s myšlienkou, že by ju spieval Martin Gore. Hneď ako sme mali k dispozícii surové demo, tak sme mu ho podsunuli. Na druhý deň nám oznámil, že by tú skladbu veľmi rád naspieval. Martin je najpokornejšia mega rocková hviezda, akú môžete kedy stretnúť. Skutočne milý človek. Počas finálnej mixáže skladby sme spoločne natočili video a minulý týždeň sme doručili na stránky www.clr.net excelentný podcast, všetko na podporu singla, ktorý sme spoločne pripravili. Krátko po turné s Depeche Mode sme dostali ponuku z tábora Garyho Numana, či by sme ho nechceli sprevádzať na turné po Spojených štátoch a UK. Takže akosi prirodzene prišlo k tomu, že sme mu posunuli zopár skladieb na zváženie. Išlo o pár syntezátorových nápadov a super "ťažku" skladbu s názvom "Pleasure In Heaven". Vybral si práve tú a následne nabralo všetko rýchly spád. Odvtedy sme zremixovali jeho nový singel "The Fall" a viedli diskusie o spoločnom turné v roku 2012. No a pokiaľ ide o Billie Ray Martin, my sme vždy zbožňovali singel DJ-a Hell-a "Je Regrette Everything", ktorý obsahuje úžasné Billiene vokálne party. Keďže sme chceli na albume akúsi vokálnu rovnováhu, bola našou prvou ženskou voľbou. Keď už spomíname Martina Goreho, ktorý aspekt Depeche Mode váš najviac inšpiroval, či ovplyvnil, pokiaľ ide o vašu samotnú produkciu? Chystáte sa remixovať aj niečo z jeho nového techno projektu s Vincem Clarkem VCMG? Depeche Mode boli vždy v štúdiu pioniermi, novátormi, hlavne pokiaľ ide o techniky produkcie a samplingu. Hoci som bol vždy viacmenej fanúšikom ich skladieb, myslím, že si ma získali v prvom rade vďaka zvuku a štruktúram. Kombinácia fantastickej produkcie ľudí ako Flood so skladateľstvom Martina Goreho je magická. Priniesol nový spôsob práce, založený práve na samotných skladbách, aj nové postupy myslenia v oblasti produkcie alebo to bol pre vás akýsi prirodzený posun vpred? Bolo to absolútne prirodzené. Ešte pred Motor sme mali electro projekt s názvom Xlover, na labeli Gigolo Records. Motor boli vlastne bezprostrednou reakciou práve na projekt postavený čisto na skladbách, absolútne sme sa sústredili na zvuk. Takže teraz sa kruh uzavrel a na novom albume sme našli správnu rovnováhu medzi melódiou a zvukom Ako si sa dal dokopy s Chrisom Liebingom a CLR? Do CLR som poslal moje prvé demo Black Asteroid (to je moje pseudomeno na techno scéne), pretože ma až svrbelo urobiť nejakú bláznivú techno nahrávku a vedel som, že ich label je široko ďaleko najlepší. Pár týždňov na to vydali EP a ja som sa zrazu ocitol na turné a dobíjal rebríčky. Prišlo mi to ako úspech za jedinú noc. Takže keď CLR dorazili do New Yorku, podstrčil som im USB kľúč s demom albumu od Motor, hoci som to mal v ten večer v pláne urobiť na stretnutí s manažérom Lady Gaga. Ona by si ho nikdy nevzala, ale CLR to urobili. V celom labeli to vyvolalo hotovú hystériu a začala medzi nimi diskusia, akým spôsobom to vydať. Chris bol vždy fanúšikom prvého veľkého Motor singla, "Sweetbox", a ako som zistil, je takisto veľkým fanúšikom DM a Garyho Numana. Nejaký čas ste ale boli upísaní Dim Marku, tuším ste tam vydali aj album. Dostali sa tak vďaka tomu Motor aj pred iné publikum? Dim Mark má myslím úplne inú fanúšikovskú základňu než Shitkatapult alebo Mute. Malo to iný rozmer, ale nie až taký, v aký sme dúfali. Odohralo sa to v čase, kedy som úplne stratil záujem o electro scénu. Už mi to viac neprišlo ako niečo nové a k tomu, dnes znie všetko akosi rovnako. Publikum tejto scénu už reaguje len na akýsi rachot. Nie je tam priestor na hĺbku, dynamiku, či nezvyčajnú inováciu. Zdá sa, že sa aktuálne veľmi darí práve dark a ominous techno scéne (súdiac podľa pohľadu do rebríčka Beatport Top10). Ktorí umelci, prípadne ktoré z labelov, ťa aktuálne svojou produkciou oslovili? Teda samozrejme odhliadnuc od produkcie CLR som skutočne nadšený z prác Perc Traxa, Stroboscopic Artefact, Ostgut Ton, Planete Rouge, Marcela Dettmanna, Terenca Fixmera, Tommyho Four Sevena - títo ľudia produkujú stabilne nahrávky veľmi vysokej kvality. A nedávno som znovuobjavil Pan(a)sonic. Skvelé! Motor boli vždy známi, ľudovo povedané, vďaka svojej zvukovej brutalita - vieš si predstaviť, že by ste boli zvukovo zjemnili, boli milí a podobne? Slabosť pre jemnejšie melódie mám odvtedy, čo som pracoval s Princem. Využívam to však v iných projektoch. Možno trochu aj na novom albume Motor, ale ten je stále, v porovnaní s tým, čo je aktuálne na trhu, parádne brutálny. Podľa mňa je to poslucháčsky najprístupnejšia nahrávka, akú sme kedy vydali. Posledná otázka, chystáš sa niekedy niečo vydať ako Black Asteroid? Ďalšia EP bude vydaná na jar 2012. Práve som ju dokončil. Trvalo niekoľko mesiacov, kým som to spracoval do formy, ktorá pôsobí rovnako odvážne a nadšene ako debutová "Engine". Samozrejme, že sa nechcem opakovať. Ale jednoducho aj z tejto ďalšej budú ľudia nadšení. Šialené budú aj živé vystúpenia, ale to sa musí ešte dopracovať. Zopár fanúšikov ma označuje za deadmau5 techna. Podľa mňa je to smiešne, ja chcem iba predstaviť techno masám v trochu temnejšej a strhujúcejšej forme, a to teda hlavne v koncertnej podobe.

Názory Devotees (2)

tomy

 1    7. január 2012 o 10:05

zdá sa, že tento skvelý článok zostane v tieni nového albumu DM :( a pritom je tam toľko skvelých myšlienok , či už na pokorného Martina, magickej kombinácie Martin + Flood, alebo kritická a výstižná reakcia na elektro scénu… Zaujímavý chlapík.

eternal outsider

 2    20. február 2012 o 19:47

ukázky z Man Made Machine, vypadá to zajímavě...

Tracklist

1. Messed Up
2. Hyper Lust feat. Billie Ray Martin
3. Man Made Machine feat. Martin L. Gore
4. Control
5. Pleasure In Heaven feat. Gary Numan
6. Automne
7. Autographic
8. The Knife feat. Douglas McCarthy
9. Hello
10. In The Dark
11. Between The Night

http://de.juno.co.uk/products/447770-01.htm