Dvere smrti (1991)

Dvere smrti (1991)

Píše sa rok 1991 a Depeche Mode majú oficiálne pauzu. Martin s Alanom však na dva dni zavítali do štúdia, aby nahrali nenápadnú skladbu, ktorá predznamenala budúce smerovanie kapely.

Death´s door - skladba, ktorá vlastne vznikla na objednávku režisére Wima Wendersa, pre jeho film "Until The End Of The World". V tom čase sa však Depeche Mode vyhýbali akejkoľvek publicite, no čo to sa do médii dostalo...

Depeche Mode Convention Messages, 1991

Alan Wilder: Vitajte v Kong Studios, tu v kontrolnej miestnosti. Aktuálne sme v štúdiu s Martinom, Fletch sa k nám pridá neskôr. Momentálne pracujeme na skladbe pre film Wima Wendersa. Naposledy sa predstavil s filmom "Wings (Of Desire)", no teraz pracuje na novom, zatiaľ nevieme kedy vyjde, ale boli sme požiadaní o pieseň na album k nemu, na ktorom pracuje zopár ďalších zaujímavých ľudí ako Lou Reed, Elvis Costello, a kopec iných. Takže, máme trochu práce... je tu s nami Steve Lyon, v tejto skladbe má na starosti inžiniering. Možno niektorí z Vás jeho meno zaregistrovali v súvislosti s albumom Violator, pracoval s nami v londýnskom štúdiu.
Takže, vďaka každému, kto hlasoval za toto... Brits Award, ktorú sme získali za "Enjoy The Silence"... a čo by som ešte dodal... prajem vám veľa štastia, užite si zjazd fanúšikov, ospravedlňujeme sa, že tam nemôžeme byť, ale vieme, že tam ide kopec ľudí, čo je dobré znamenie. K ďalším novinkám... budem v produkčnom tíme kapely Nitzer Ebb, čo mi zaberie asi dva týždne, takisto pracujem s Floodom na nejakej produkcii, takže zopár ďalších mesiacov strávim opäť v štúdiu, asi do konca júna. No a potom sa budem venovať práci na vlastnom projekte, ktorý som už tento rok započal. Myslím, že pôjde o pokračovanie môjho predošlého albumu, takže v podstate pôjde opäť o inštrumentálne veci. Dúfam, že sa mi to podarí dokončiť niekedy v auguste, či septembri, s možným vydaním na konci roka. No a potom má kapela v pláne dať sa opäť dohromady a pracovať na novom albume. Takže ako vidíte, po celý rok budem pekne zaneprázdnený. Takže ešte raz, užite si stretnutie fanúšikov a vidíme sa ... "

Los Angeles Times, 28/07/1991

Postupne sa zo soundtracku stalo niečo, čo malo pre Wendersa väčšiu cenu, než jeho osobné priateľstvá. Mnohí umelci nesúhlasili s výberom ich skladieb, buď z dôvodu, že si jeho filmy príliš cenili alebo preto, že boli ohromení jeho evidentným nadšením pre popovú hudbu.

Wenders tak bažil po účasti Depeche Mode, že sa ich rozhodol "naháňať" po Európe, kde vtedy koncertovali. Nakoniec ich zastihol niekde v Nemecku. Koncert si skutočne užil, ale s kapelou sa nikdy osobne nestretol - napriek všetkému tomu hurhaju sa mu do zákulisia jednoducho nepodarilo dostať.

Wenders bol nakoniec ohromený menami, ako aj hosťujúcimi umelcami, ktorí boli nielen odhodlaní prispieť do projektu, ale ochotne ponúkli skladby, ktoré by priamo pasovali jeho filmu. Mnohí z nich, napr. Patti Smith, Neneh Cherry a Nick Cave, nahrali hneď niekoľko možných verzíí svojich skladieb. Depeche Mode nahrali 5 rôznych verzií svojej skladby "Death´s Door", vrátane čisto akustickej, ako aj plne elektronickej verzie.

zdroj: articles.latimes.com

Rádio KROQ, 17/04/1992

Richard Blade: Takže, posledná "depeche" otázka... Na soundtrack k Wendersovmu filmu "Until The End Of The World" ste prispeli skladbou "Death´s Door". Aký máte z toho singla pocit?
Alan Wilder: Áno, nahrali sme spomenutú skladbu, ale ako singel vydaná nebola.

RB: Nevadí, mi ju takto prezentujeme a hráme.
AW: To viem. Nahrali sme ju v marci alebo v apríli minulého roka a naozaj sme z nej mali radosť. Šlo to rýchlo a nakoniec aj skončila na samotnom soundtracku, čo vyšlo najavo až omnoho neskôr.

RB: Dostali sa k nám nejaké recenzie, kde sa často spomína, že samotný soundtrack je ďaleko lepší a zaujímavejší, než film, čo je teda veľká škoda, keďže v minulosti ponúkol Wim Wenders skutočne skvelé veci, napr. "Wings (Of Desire)" a podobne...
AW: Ja som zasa počul, že je to veľmi dlhý film.

Rádio KROQ, 03/1993

Martin Gore: "Celý rok sme prakticky nič nerobili, teda okrem jednej skladby pre film Wima Wendersa, čo nám zabralo tak dva dni, ale inak to bolo o 363 dňoch voľna (smiech). Myslím, že tá skladba nesie v sebe prvé náznaky nášho smerovania ku gospelu. Jednoznačne má v sebe gospelový nádych, čím naznačila cestu k tomuto albumu (SOFAD)".

Movieline, 15/11/2011

Wim Wenders: "Je to nádherný soundrack. Jeho zostavovanie bolo veľkým dobrodružstvom, pretože všetky tie kapely, ktoré som počúval pri natáčaní filmu, sú vlastne mojimi priateľmi. Takže, presne táto hudba ma sprevádzala na ceste k tomuto sci-fi filmu. A pri jeho neskoršej editácii som si uvedomil, že tie skladby stále znejú súčasne. Mám na mysli U2, R.E.M, Lou Reeda a všetky tie ďalšie záležitosti... jednoducho som si pri ich výbere uvedomil, že nemôžu byť použité vo filme, ktorý sa odohráva v roku 2000. Musel som ich požiadať, nech sa takisto, ako dej filmu, prenesú o 10 rokov do budúcnosti a skúsia skomponovať skladby s týmto pocitom. Nechajte ma chvíľu uvažovať... požiadal som 18 kapiel o skladby s podmienkou, aby to boli skladby, ktoré budú reprezentovať ich tvorbu o 10 rokov neskôr a mal som vtedy pocit, že možno tak polovica z nich nakoniec zareaguje. A ďalšia z vecí, tých srdcervúcich, ktoré súvisia s Reader´s Digest verziou filmu: Niektoré z tých prekrásnych skladieb tam dostanú priestor tak na 10 sekúnd. Takže ďalší z dôvodov, prečo urobiť aj plnú verziu filmu bol práve ten, aby v ňom piesne naplno rozkvitli a konečne sa ukázalo, aký som mal skutočný zámer so všetkou tou fantastickou hudbou.

zdroj: movieline.com

Názory Devotees (6)

Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa