Devotional DVD - recenzia

Po vydaní DVD Devotional zostalo akosi absolútne ticho. Žiadne recenzie, hodnotenia... možno načo aj, veď originál vyšiel pred jedenástimi rokmi. Ale predsa len sa nedávno čosi objavilo. Magazín Release tradične nesklamal a zverejnil krátku recenziu tohoto skvostu Depeche Mode.

Konečne sme sa dočkali vydania tohto koncertu Depeche Mode. Preslávene "Devotional" turné odštartovalo sériu vážnych problémov skupiny: Gahan zraneniam skoro podľahol, Fletch sa nervovo zrútil, Gore úplne podľahol alkoholu a Wilder sa po skončení turné v roku 1994 dlho v skupine nezdržal.

Zvuk DVD edície už pred rokmi vydaného "Devotional" je úžasný, v kryštálovo čistom Dolby Digital 5.1 surround, stiahne vás na pódium priamo ku skupine, kde každučký detail vystúpenia je perfektne prepracovaný. Bonusy v sebe zahŕňajú ďalší nesúvislý monológ Antona Corbijna, dve bonusové skladby, ktoré obsahovala pôvodná európska edícia ("Halo" a "Policy Of Truth"), MTV Rockumentary z roku 1993, zopár promo videoklipov a niekoľko koncertných videoprojekcií, ktoré boli použité na turné. Bohužiaľ, nenájdete tu žiadne nové rozhovory s niektorým z členov skupiny, ale vzhľadom na všetko, čo sa na turné udialo, a na samotné dôsledky, je to pochopiteľné. Nie je tu ani možnosť výberu uhla pohľadu kamery, ale koho by to zaujímalo? Toto je rock´n´rollový Dave a jeho putovná šou.

No odhliadnuc od technických detailov, to, čo vás dostane, je skutočnosť, že Depeche Mode sa tu predstavujú ako ozajstná skupina a nie ako vyblednuté tiene, ako tomu bolo v minulosti. Alan Wilder veľmi rýchlo opustil oboch klávesákov, a samotné bicie len upevnili moje presvedčenie, že dni najväčšej slávy už majú Depeche Mode dávno za sebou. Oprášené verzie "Fly On The Windscreen" a "Everything Count´s" sú nespochybniteľným dôkazom talentu Mr. Wildera. Bohužiaľ, nik sa nemôže spýtať, či toto obdobie bolo pre Depeche Mode rozhodujúce.

október 2004
autor: Peter Marks

Názory Devotees (22)