Alan o albumoch Depeche Mode - 4.časť

Rok 1986. Depeche Mode vo vrcholnom období svojej industriálnej éry. Album Black Celebration, po textovej stránke, predznamenáva opustenie sociálnej orientácie a inklináciu k osobným pocitom Martina Goreho. Ako si na album po rokoch spomína Alan Wilder?

Na začiatku "Fly On The Windscreen" (verzia na "Black Celebration") je sampel rozprávania nejakej osoby. Znie to akoby to pochádzalo z rádia alebo televízie, ale nemám ani tušenia, o čom tá osoba rozpráva a dosť ma to štve. Nepamätáš si, o čom to presne je?
Ak si presne pamätám, ide o zdvorilostnú frázu Daniela Millera "Over and done with".

Ktorý syntezátor alebo sampler je charakteristický pre album "Black Celebration"?
Synclavier

Ktorý najnezvyčajnejší zvuk si samploval?
Keď Dan Miller veľmi rýchlo za sebou opakoval slovo "Horse" (použil som to vo "Fly On The Windscreen").

Vlastním originálne 7" vydanie singla "A Question Of Time", v ktorom bol kompletne vypustený druhý verš. Vo vydaní "Singles 86>98" už táto skladba druhý verš obsahuje. Bola teda originálna verzia tejto skladby vydaná bez tohoto veršu a pamätáš si prečo? (cenzúra?)
Úprimne, veľmi si na to nepamätám. Asi najhlavnejší dôvod takéhoto kroku bolo prispôsobenie skladby na prijateľnejšiu "rádiovú" dĺžku s nádejou, že vážené Rádio 1 bude singel hrať častejšie - tak ako to bolo v prípade BBC, ktorí pred objavením skladby "Our Tune" od Batesy, neboli ochotní tolerovať skladby dlhšie ako 2 min 43 sekúnd.

Si spokojný s produkciou/finálnou mixážou dvoch albumov, "Black Celebration" a "Music For The Masses"?
Je to iba prirodzený pocit, s výhodou spätného poznania, kedy môžeš svoju predošlú prácu zasa o niečo zdokonaliť. V skutočnosti by som bol sklamaný ak by som si to nemyslel o každej nahrávke, na ktorej som sa zúčastnil. Je to niečo, čo ťa posunie vpred. "Black Celebration" obsahuje veľa kvalitného, ale výsledok mixovania znie trochu čudne - je tam príliš veľa rezonancií, nie všetko bolo dotiahnuté do konca a pod... "MFTM" samozrejme znie lepšie, ale nie je to až taká zaujímavá nahrávka.

Odkiaľ pochádza to spojenie "Life in the so-called space age" (na obale albumu)? Nepatrí to náhodou názvu skladby, ktorá nebola zaradená na "Black Celebration"?
Nie. To je Martinova záležitosť. Z nejakého dôvodu tam chcel proste tú frázu mať.

Keď som študoval na výške, vlastnil som Korg DW 8000 a prezýval som ho "Imitátor Black Celebration", pretože som preň pripravil zopár inovácií, po ktorých zvuk pripomínal sekvencie práve z tohto albumu. Používal si DW8000 počas celého nahrávania?
Nie, a nie som si istý, či v tom čase ten nástroj vôbec existoval.

V jednom z rozhovorov Martin uviedol, že po vydaní "Black Celebration" nadobudol divný pocit, akoby už Depeche Mode nikdy nemali nič vydať. Bolo nahrávanie tohto albumu v niečom iné?
To sú normálne pocity, ktoré sa objavujú pri blížiacom sa konci nahrávania, keď sa pohybuješ v napätom prostredí, príliš dlho sa si v prítomnosti tých istých ľudí a máš pocit, že ti z toho začne šibať. V tomto ohľade nebolo nahrávanie "Black Celebration" v ničom odlišné od tých ostatných, akurát predznamenalo ukončenie spoluproducentského partnerstva s Danom Millerom.

Po období "Black Celebration" sa zdalo, že Depeche Mode stlmili kovové údery a využitie metalistických zvukov. Stalo sa tak pretože im tieto tážke zvuky nesedeli, a od roku 1987 na ne postupne zanevreli, alebo tieto metalové udery súviseli s počiatočným experimentovanim so samplami? Mysliš si, že tieto zvuky sú už staromódne?
Myslím si, že sme jednoducho zavŕšili obdobie industriálnych zvukov na pódiu. Počet spôsobov, ako udrieť kladivom po tyči je totiž limitovaný.

Mám pocit, že ste pri nahrávaní "Black Celebration" použili ARP syntezátor. Ktorý to bol, "Odyssey"?
Asi to bol Danielov ARP 2600.

Tvoje najobľúbenejšie skladby z "Black Celebration"?
"Stripped", "Fly On The Windscreen" a "Black Celebration".

Názory Devotees (10)

Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa